Використання сучасного цифрового обладнання

26.04.2018 в школі відбувся майстер-клас для вчителів шкіл Черкаського району із використання сучасного цифрового обладнання для кабінетів хімії, фізики, біології.

Традиційно презентацію навчального закладу провів директор школи Самохотов А.О. Провів екскурсію коридорами та навчальними кабінетамиі, пояснив, у чому саме інноваційність школи, представив кожного з учителів, що готували та проводили майстер-клас, продемонстрував відеоролик про школу.

Розвиток науки і освіти передбачає опанування все більшою кількістю навичок і умінь в нових надсучасних галузях. Використання в школі цифрових лабораторій – це можливість користуватись сучасними досягненнями трансдисциплінарних наук, таких як біотехнології, матеріалознавства, біоінженерії, тощо. Новий підхід до вивчення базових предметів в середніх загальноосвітніх закладах України дозволить отримати розуміння процесів та явищ, детальніше ознайомитись з основними фізико-, біолого-хімічними показниками, навчитись користуватись сучасними приладами.

Цифрові лабораторії – це нове покоління освітніх приладів. Основна мета використання цифрових лабораторій – надати можливість візуалізувати інформацію, отриману в результаті експерименту. Унаочнення результатів здійснюється шляхом періодичної реєстрації даних та побудови графіків на їх основі. Про використання цифрових лабораторій для впровадження STEM – освіти при вивченні природничих наук розповідала вчитель біології Мандрус І.М.

 Вчитель фізики Тарапата С.Ю. детально ознайомив учасників семінару із методикою використання цифрової лабораторії «Енштейн» при виконанні лабораторної роботи «Дослідження пружних властивостей твердих тіл, показав алгоритм побудови та аналізу графіків, проведення розрахунків та зберігання даних в таблиці Excel.

До проведення практичних робіт з хімії з використанням цифрової лабораторії із задоволенням долучились і гості школи. Вчителі хімії Шупліна О.О. та Пущенко С.В. продемонстрували шість експериментів із використанням датчиків термопари, температури, вуглекислого газу, рН, побудову та аналіз графіків відповідних вимірювань. Охарактеризували спектр можливостей застосування цифрової лабораторії, мультимедійної інтерактивної дошки з програмами Labwe та MiLAB у школі для вивчення хімічних процесів. 

Вчитель біології Носаєва І.П. показала приклади застосування цифрового мікроскопу Левенгук в парі з інтерактивною дошкою. Учасники семінару з цікавістю спостерігали за препаратами живих інфузорій, яких виростили гуртківці-біологи, мікроорганізмами активного мулу аеротенок очисних споруд ВАТ «Азот». Слухали виступ самих гуртківців про роль сапротрофів у колообігу речовин у біосфері. Вчились знімати фото та відео даних препаратів за допомогою цифрового мікроскопу.

Компанієць В.О., вчитель інформатики заволодів увагою гостей, продемонстрував використання робототехніки «LEGO» як унікальну можливість просто, цікаво і доступно вивчати складні речі основ програмування. потужний інструмент для STEАM освіти. Показав, що робототехніка дає нові нестандартні можливості застосування міжпредметних звꞌязків на уроках; це командна, творча і проектна робота, яка дозволяє розкрити та розвинути потенціал учнів.

Маємо надію, що наш майстер-клас був корисним та цікавим для усіх його учасників. Ми завжди раді поділитись новими знаннями і уміннями з колегами. До нових зустрічей. Розвиваємось!